MeYouWe

Alla inlägg under maj 2015

Av D.S.C.T - 22 maj 2015 15:38

Hej alla! Nu ska jag berätta om min dag!

Jag vaknade runt klockan 6 och tänkte bara: YES, för jag vill vakna tidigt. Fast jag var så trött, så jag somnade om. I skolan så var den väl en vanlig dag. Läsa, lära, ja, ni vet väl. En jobbig sak idag var att vi pratade om en aktivetetsdag i typ 2 h... Och jag och hela min klass (23 pers) var inne hos den andra sexan. Det var lite trångt. Nu på eftermiddagen så bloggar jag typ... Som du kanske märker... Snart ska jag och min familj äta sushi tillsammans och jag kommer att äta upp alla makis! Hoppas att du också har haft en bra dag!

Allt gott, Stella

Livet · Stella · Tags · Texter
Av D.S.C.T - 22 maj 2015 14:46

Hej alla!

Här är en rolig historia!


Det var en gång två drängar som plockade jordgubbar. Plötsligt så började det att regna. Drängarna sprang in i kyrkan och upp i kyrktornet. De tappade tvåjordgubbar i trappan, men de bestämde sig för att hämta dem sen. Så började de att dela upp jordgubbarna.

-en gubbe till mig, en gubbe till dig, en gubbe till mig....

Plötsligt så kom ringaren och hörde två röster säga:

-en gubbe till mig, en gubbe till dig...

Han sprang förskräckt ner och sa till prästen:

-kom fort, kom fort, gud och djävulen delar upp jordens människor mellan sig!

-det tror jag inte på, sa prästen, men följde ändå med upp. När de kom spp så hörde dem:

-en gubbe till mig, en gubbe till dig..

-tror du mig nu? frågade ringaren.

-nja..., sa prästen. Jag vet inte. Plötsligt så tystnade rösterna och en sa:

-jaha, nu var det klart.

-men vänta, du glömde de två gubbarna i trappan!

Hoppas att du gillade den här vitsen! Ha en bra dag!    


/Stella

Av D.S.C.T - 22 maj 2015 14:40

Här är några bellmanskämt

 

Bellman gick till drottningen och frågade om hon ville slå vad om 50 kronor att hon hade ett födelsemärke på högra skinkan. Det var lättfötjänta pengar sa drottningen och drog upp klänningen. Där förlorade du allt 50 kr Bellman, sa drottningen. Nja, sa Bellman, ser du kungen där borta? Vi slog vad om 10 000 kr att drottningen skulle visa rumpan för mig.


Det var en gång en Bellman, en tysk och en rysk. Tysken och Rysken behövde gå på dass så Bellman visade dem dit. På dassen fanns det inget toapapper utan bara ett litet hål i väggen och en lapp där det stod: Torka dig med fingret och stoppa sen in det i hålet. Tysken och Rysken gjorde som det stod på lappen och stoppade in fingret i hålet, det de inte visste var att bellman stod där utanför med sin käpp.. Så fort Bellman såg fingrarna slog han då till dem riktigt hårt. Tysken och Rysken blev så chockade att de genast stoppade det skadade fingret i munnen, FINGRET DE HADE TORKAT SIG MED!

 

Vad tycker du? Tack för att du läste.      


//Deborah och Clara

 

 

 

Av D.S.C.T - 22 maj 2015 14:22

Hej! Jag ville bara berätta om att min och Stellas kompis Clara nu också kommer att vara med och lägga ut saker här på bloggen :) För att ni ska lära känna henna har jag gjort denna! (kolla nedåt).


Cool

Liite konstig

Alltid snäll

Rolig

Asdålig humor ibland


Hoppas att ni tyckte om inlägget och TACK för att du ens är inne och kollar på våran blogg :) Vi har fått snälla kommentarer av många personer och man blir så glad av det!


/Deborah


Av D.S.C.T - 22 maj 2015 14:18

Hej alla vänner och okända përsoner!

Idag tänkte jag berätta lite om minecraft, fuskkoder. Jag kommer att skriva uppföljare om minecraft.


Det första du måste göra är att trycka in chatten, T är den vanligast knappen då. Skriv alltid in / i början av varje kod. De enklaste koderna ska jag visa nu.

1: Spelläge. Som jag redan har skrivit så ska du börja med ett /. Skriv efter det utan mellanrum: gamemode

Sedan beror det på vilket spelläge du vill vara på. Skriv då ett mellanslag och 1 för creativ, 0 för överlevnad och 3 för åskådarläge. (skriver mer om åskådarläge i en uppföljare)

Altså, /gamemode 1     för creativ

/gamemode 0          för överlevnad

och /gamemode 3        för åskådarläge.


2: Dagtid. Detta skriver du in om du vill att det ska vara dag. Börga med ett /, och sedan utan mellanrum efter snesträcket:time set 1. du kan också skriva 0 istället för ett.

Altså, /time set 1 för att det ska bli dag.


3: Teleportera. När du skriver in detta så teleporteras du till utvald spelare. Först ett / och sedan utan mellanrum tp. skriv ett mellanrum och sedan en spelares namn.

Altså, /tp (spelarens namn)


Ja, det här var allt, jag hoppas att du gillade det här inlägget, klicka i så fall på gilla knappen. Kommentera också om vad min nästa minecraft uppföljare ska handla om. Ha en bra dag!

/Stella

Av D.S.C.T - 22 maj 2015 14:12

  

Här kommer fem saker jag älskar att göra. Känner du igen dig?

1. Läsa, läsa och läsa. Det är det bästa jag vet. (Bara bra böcker)

2. Hoppa studsmatta. Hälst utan att vålta.

3. Spela fiol är så kul.

4. Baka är en asbra hobby. Det ända problemet är att jag aldrig har tid!

5. Gå till skolan. Ja, du läser rätt. Jag tycker om att gå i skolan. 

6. Sitta, titta och analysera.

 

  /Clara

Clara · Livet · Tags
Av D.S.C.T - 21 maj 2015 19:48

Hej alla fans och haters! Det här är några konstiga saker som jag gör.

1: Jag torkar alltid av glaset när jag har druckit ur det (där jag har haft munnen)

2: Jag har ett STORT saltbehov. Jag kan salta allt jag äter.

3: Jag klarar inte av ljudet av när man trampar i kramsnö, när någon skrapar bort frost från en glasruta och när någon äter kex.

4: Jag är rädd för regnbågar.

Allt jag gör måste gå ut i 4, t. ex. när jag går så måste jag gå fyra steg. Om jag går t. ex. 5 steg måste jag gå fyra fyrastegare o.s.v

5: Jag bläddrar alltid i böcker på ett konstigt sätt när jag läser.


Ja, det här sakerna gör mig till en smula knäpp person. Vad gör dig knäpp? Skriv gärna i kmmentarerna!

Tack för att du upplevde min konstighet med mig!

/Stella

Av D.S.C.T - 21 maj 2015 19:25

Hej! Jag bara älskar att teckna :) Dethär kanske inte är min finaste teckning men jag tänker visa den för dig ändå! Tack för att du läste!


/Deborah


 

Presentation


Välkommen till våran blogg!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU att vi ska blogga mer om?
 Humor
 Våra liv
 Sport
 Mode
 Politik
 Tags / Utmaningar
 Tester
 Dikter
 Random texter..

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards